Rena helvetet

Vill bara säga innan ni läser detta inlägg att detta är ett inlägg för min skulle. ett inlägg för att jag ska få ur mig all frustration kring mitt skolarbete. Ber även i förväg ursäkt för att jag använt lite fula ord. Vill ni inte läsa gnäll så är det lika bra ni slutar läsa här, och hoppas på att mitt humör är bättre nästa gång ni tittar in här.

Kom hem efter en toppenmatch borta mot ENV. Vinst med 4-2 å till och med lilla jag fick tillföra mitt till laget idag. jag stod för 2-2 målet rakt upp i krysset ;) finfint! Humöret var på topp efter matchen, det var så roligt att spela, alla var så bra å kämpade verkligen!

Sen gick det bara utför.... Dags att ta fram skolarbetet. det är helt otroligt att det kan förstöra så mkt som det gjorde ikväll.. bröt i hop totalt om jag ska vara ärlig. Fattar ingenting av det jag läser och är inte bara förvirrad. jag är j*vligt förbannad! Förbannad på lärare som arbetar med att lära ut om pedagogik. Den som ser någon pedagogik i att ge ut en bok till eleverna som de ska läsa medvetna om att det är en svår bok och ger till uppgift att skriva 2 frågor till varje kapitel som ska kopplas samman till kursmålen till kursen Kulturmöte och KUlturkonflikt som vi nu läser. Hur lätt är det att skriva frågor om någonting som man inte förstår?! Jag fattar inte hur de har tänkt! De säger ju själva att det är en konstig bok, men va fan ta bort den då, å ficxa uppgifter som man lär sig något på inte bara ngt som retar upp en! AAAAAAAhhhhh jag blir tokigt! JAG HATAR, FULLSTÄNDIGT HATAR SKÖVDE HÖGSKOLA med dess inte så intellegenta och professionella lärare, fy fan säger jag bara..

Det var skönt att få detta sagt och jag vet att det är många fler än jag som känner precis likadant. Det vore ju tråkigt att ännu fler skulle hoppas av nu på grund av en bok, på grund av att lärarna inte lägger kraven på en rimlig nivå. Vi var 120 pers när vi började i höstas, nu är vi inte ens 80 pers kvar.. det är ovanligt många elever som hoppat av, å de står där som fån och undrar varför.. ja men för fasen, ta till er den kritik vi ger er istället för att försöka försvara er. läs kursutvärderingarn och gör nått!

Kommentarer
Postat av: Sofia

hoppas det ordnar upp sig bland skolarbete och sånt snart :)

2008-04-07 @ 18:32:04
URL: http://tusenminuter.blogg.se
Postat av: Natte

fan vad skönt. Fredrik nämdes inte

2008-04-12 @ 12:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0