people always leave...

då var man tillbaka här igen.. tidsfördriv, ja tack! det har hänt mycket sen sist vet inte riktigt vart jag ska börja. Men jag börjar där jag slutade sist. dagen är den 28 maj 2008. farmor ligger på sjukhus, jag fick skjutsa henne till kss för att de strejkade på sjukhuset den veckan.. hon var inne på måndagen men de vägrad lägga in henne och några dagar senare fick jag skjutsa henne till akuten på kss där hon blev inlagd med en gång. jag ångrar så att jag inte stannade kvar längre jag var med när hon tog prover och följde med när hon flyttades till en avdelning. vi pratade en stund och hon gav mig en hejdå puss i pannan. några dagar senare får jag ett samtal av pappa som var där och hälsade på, han sa att farmor inte skulle orka länge till och att vi var tvungna att skynda oss om vi ville ta farväl. jag hämtar min syster och det var en lång och jobbig bilfärd till skövde. väl framme möter farfar och pappa upp oss.. vi blir visade till farmors rum. och den bilden av farmor som ligger på sängen kommer jag aldrig glömma.. hon var nedsövd av all smärtlindring och andetagen var ansträngda. Jag har aldrig sett farmor så.. och jag fick aldrig säga farväl... efter att ha suttit i någon timma och hållt i hennes hand var det dags att säga farväl för alltid, det är något utav de svåraste sakerna jag gjort i mitt liv, ta adjö till någon som fortfarande lever.. 1 timme och 45 min senare tog hon sitt sista andetag och somnade in. Farmor jag saknar dig och jag hoppas att du har det bra nu vart du än är <3

R.I.P. Farmor min solstråle <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0