Livet fortsätter att ta oväntade vändningar..

Sitter här vid min dator och tänker. Livet har blivit så komplicerat.. Jag längtar tillbaka till den tiden då kärlek var en puss på kinden och sorg var när luften gick ur fotbollen. Allting var så enkelt förut, nu är allting så svårt.. eller är det verkligen det?! Det kanske bara är jag som är så dum och ska göra allting så komplicerat jämt.

De senaste dagarna har varit jobbiga, inte bara för mig utan även för nära och kära. Många tankar som snurrar runt i huvudet och humöret har gått upp och ner. Jag känner mig så otroligt hjälplös ibland.. Det finns verkligen ingenting som jag kan göra för att hjälpa och trösta och inget som kan ändra hur någon känner... Hjälplös!

Vaknade igår morses av ett telefonsamtal. Ett samtal som inte bara fick mig att gråta, det fick mig även att le. Plötsligt såg det ljusare ut igen, jag kände värmen inom mig. Det var en härlig känsla, jag hoppas att jag får behålla den. Jag var tvungen att kolla samtalslistan två ggr för att se att jag inte drömde... det var ingen dröm :D det hade hänt, på riktigt!

Massa människor kan få dig att gråta, ännu fler kan få dig att le. Men det krävs någon riktigt speciell för att du ska gråta och samtidigt le.  Du är speciell! <3

Detta har jag lärt mig den senaste veckan:
Livet är som en berg- och dalbana. Det har sina höjdpunkter och sina djupa dalar. Vissa dagar känner man sig åksjuk och vill bara hoppa av. Andra dagar kan det vara sjuhelsikes kul :P
Jag hoppas bara att jag stannar på toppen, har varit för mycket dalar den senaste tiden.. nepp, nu får det vara nog med djupa tankar för ikväll..

Och glöm inte bort,
Du är en speciell person i mitt liv <3


Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad fint gumman! Du är riktigt poetisk du :D
Vi tränade aldrig danspasset.. vi kom försent! blev styrka istället och jag har såå träningsverk! :)
Blir dans på söndag istället.. hur går det för dig med träningen då?? Ha det
Pusselipuss

2008-02-01 @ 09:50:01
URL: http://avhelamitthjarta.blogg.se
Postat av: Sofie

Men tio minuter blir lång tid för mig som åker 45minuter hem, för om jag missar en tunnelbana kan det leda till att jag missar bussen vi ropsten och får vänta en 20-30minuter på nästa.. så därför försenar det hela resan! :P men visst är det bättre än i lidköping ;)Jo jag tänkte faktiskt tanken att fråga dig, men eftersom jag inte hade pengar ändå, och om jag inte köpt gympakläder hade jag lagt det på mat istället, så pank är jag denna månaden att jag inte ens har pengar för mat och jag var tvungen att börja träna, för jag växer för varje dag, och inte på längde då alltså :P
Jag behöver träffa dig med, du kan ju fråga mamma och Björn hur ledsen jag vart nu för att jag inte fått åka hem, jag har mått dåligt och vart vresig så
björn är inte så glad över att jag inte kunde åka :P
Jag hade behövt träffa dig och du behöver mig, men du får ta och palla dig hit snart också, för det kostar mig väldigt mkt att åka varje gång vet du och så mkt till inkomst har jag tyvärr ej!
Ha det bra gumman och hoppas du klarar
dig ändå utan mig :) Puss kram

2008-02-02 @ 11:53:27
URL: http://avhelamitthjarta.blogg.se
Postat av: Maria

hehe, jo jag vet.. men det låter så tokigt, ja kommer ihåg att jag retat dig för det en gång tidigare =) Jo jag förstår att du ville komma hem och att du är ledsen över det.. jag känner bara att jag måste få vara med dig :D Jag kommer vara ledigt lite v 7.. ja kanske kan ta mig till dig då? hehe, jag ska göra mitt bästa att klara mig :P nejdå det ska nog gå, men jag var så beredd på att du skulle komma så det komverkligen som en besvikelse.. det var därför jag reagerade som jag gjorde :) men ha det så bra och lycka till med träningen.. förästen, hir går det med lägenhetssöknadet? Pussisar

2008-02-02 @ 15:20:35
Postat av: Maria

oops, svarade visst på mn blogg :P

2008-02-02 @ 15:21:05
Postat av: Sofie

För det första så har jag ej köpt dem på Lindex och för det andra kosta de inte 500kronor..
Jag köpte dem på Intersport och ett paketpris på 590rkonor för toppen och byxorna :P hehe!

2008-02-05 @ 13:54:31
URL: http://avhelamitthjarta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0