Bättre förr?

Ibland är man så mitt inne i allt att man inte tar tid till att stanna upp och uppskattar allt man har. Detta var något viktigt en av våra kursansvariga sa på kursintroduktionen till kursen Kreativitet i pedagogisk verksamhet, och jag håller med. Ibland är man alldeles för upptagen för att märka alla vackra saker som finns omkring oss. Varför tar vi oss inte tid när den finns där, eller gör den verkligen det?
 
Härom dagen tog jag mig tid att bläddra igenom gamla foton som fortfarande inte har blivit placerade i några album (framtida jobb!). Jag kände hur glad jag blev av att se på dessa bilder som jag tagit, alla mina vänner var med, släktingar och djur fick också vara med. Helt UNDERBART! Jag längtar speciellt tillbaka till en dag, en varm sommardag men min bästaste bästa kompis som det hette på den tiden ;) Vi skulle åka ut i Sofie och hennes familjs båt. Solen stekte och vi svalkade oss genom att bada hela dagen, vi käkade Ing-Maries goda pasta sallad. Lennars körde båten på vågorna bara för att reta lilla Elina och jag och Sofie satt i fram och letade grund =) Vilken härlig sommar! Hittade en bild från en av alla dagar på sjön med familjen Johansson-Andersson. Den säger allt, två bästisar som kramar varandra i en båt med solnedgången i vattnet som bakgrund. Faan vad jag saknar dig Sofie och den tiden då vi kunde träffas varje dag.. (Ps. orkar inte skanna in bilden ikväll så får bli nån annan dag, men dessa får duga så länge, hihi!)..



  

Nu är det dags för fotbollsträning, ska bli sköj!
Imorgon är det tillbaka till verkligheten med skolarbete och regn, fy fan!
Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Elina

hihi ååh, jag minns också den dagen. Jag vart skitsur och rädd medan du och sofie tyckte det var jättekul liksom mina föräldrar ;) haha jag började ju nästan gråta :) Men tiderna på skön med familjen och dig är något jag också alltid kommer minnas <3

Fast att tiden går och de saker man är med om blir till minnen kommer alltid vissa minnen/människor lysa starkare, kom ihåg det :) och du kommer vara en av dom som alltid finns i mitt hjärta vad som än händer, och jag vet att du finns i sofies. För vissa glömmer man bara inte :) <3

2008-11-16 @ 16:26:39
URL: http://annaelinajohansson.blogg.se/
Postat av: Anna-Maria

2008-11-19 @ 20:19:15
URL: http://moments.webblogg.se/
Postat av: Anna-Maria

Hehe vilken tur ;) Så himla bra e den:):) Oja de ska bli nice i Linköping =) Kramis



2008-11-19 @ 20:20:25
URL: http://moments.webblogg.se/
Postat av: Sofie

hehe.. vilket mysigt inlägg gumman!! jag saknar också den tiden när vi BARA var tillsammans HELA tiden, tältnignen i din trädgård, båtutflyckterna, dans i din sommarstuga och campingarna!! :D jihoo, det var tider det!! men vi får ta vara på de gånger då jag kommer upp eller AllA gånger du är här ;P hihi!! ha det bäst gumman.,. pussar

2008-11-20 @ 09:16:49
URL: http://avhelamitthjarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0