Göteborg eller lilla Vinninga?

Ja tankarna är många, men jag har min åsikt klar. Drulle ska stanna i Vinninga hos mig =)
Pappa får välja, katt eller sköldpadda ;) tihii!
Tänk vad mysigt att ha lilla Drulle hemma springandes efter en
nafsar efter tårna på morgonen när han är hungrig, tur att de inte har tänder vill jag lova! HAHA!

För er som inte känner till Drulle så är han en rödörad vattensköldpadda på ca 38 år,
en karl i sina bästa dar ;) haha!
Mamma fick honom när hon var liten och då var han liten som en femkrona.
Nu är han större än min fot :P
Han har en väldigt udda grej som han håller på och det är när han är i vattnet så går han baklänges,
har aldrig riktigt förstått varför, men det ser roligt ut, haha vadå lättroad?! ;P

     

Bildkommentarer:
1. Drulle på språng 
2. Han älskar att klättra på fötterna
3. Gillar även att bada ;P             

En sköldpadda kanske inte är det mest sällskapliga husdjuret man kan ha, men å andra sidan har vi ju haft fiskar och ålar innan så en sköldpadda, why not? Kul att ha någon som jagar en när man är stressad.. å för er som träffat lilla Drulle vet att han är bäst på att dansa ;) Det är nämligen så att om man skrubbar honom på skalet så börjar han röra sig från sida till sida, hips don´t lie ;)

Kommer ihåg när jag och syrran var små, vi satt med fötterna uppe på stolen eftersom vi var rädda att han skulle bita oss i tårna :P men det har bara hänt en gång att han bitit å det var i min kusins socka ;P haha!

Annars har han varit ute på stora äventyr. Min morbror när han var liten hade sitt rum på vinden. han tog med sig Drulle dit, en dag försvanna han bara. Tre månader senare kom ett ljud från vindstrappa: Dunk, dunk, dunk! Det var lilla Drulle som bara sovit under vintern, de går i ide eller vad det heter. Hihi

Kanske låter knepigt att man kan fästa sig vid en sköldpadda
Han är ju minst sagt speciell ;)
Men rolig!


Kommentarer
Postat av: Anna

Åååh, söt han är lille Drulle! :)

2008-09-24 @ 21:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0