Solförmörkelse

 Ett utav det häftigaste fenomen som finns. I sommras var det en och vi på jobbet ställde klockan och gick ut och kollade.. tyvärr var utan som täckte inte så stor så man såg ingenting, men man kände att solen blev svalare. Det var länge sedan det var en total solförmörkelse..

Här om dagen när mamma sa till mig att gå och handla hade jag ställt ett alarm på mobilen (vet ej till vad).. men jag begav mig iväg och handlade och när jag kommer tillbaka var mamma och jenny helt förtvivlade. De hade hört min mobil och på alarmtexten stod det: Solförmörkelse (sen i somras alltså). Men detta visste inte mamma å jenny så de hade snabbt sprungit ut och börjat kika upp mot himlen. Det var bara det att det var molnigt den dagen :P

Mamma trodde jag hade missat det bara för att jag gick och handlade... å snacka om att jag fick ett gapskratt när jag hörde vad de gjort =) Skulle gärna se det på film när mamma å jenny letar efter solen och en solförmörkelse ;)

Bara en kort liten händelse i familjen Karlssons tokiga vardag ;P

Kommentarer
Postat av: sofia

uppe med tuppen, näh jag sov med datorn i sängen ;) haha.

2008-09-27 @ 12:43:33
URL: http://tusenminuter.blogg.se/
Postat av: sofia

logga in på msn så ja kan få lite bilder:)

2008-09-27 @ 12:44:52
URL: http://tusenminuter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0